Monday, January 30, 2012

MASIH DICINTAI..

suatu hari...
terdetik di hati aku...
apakah DIA masih menyayangi aku?
apakah DIA masih mencintai aku?
apakah DIA masih mahu aku mendekatinya?

jawapannya aku tahu...
namun sering timbul keraguan..
yang dibisikkan oleh syaitan...
bisikan itu menjarakkan aku denganNYA...
membuatkan aku hampir putus asa...

aku toleh ke kanan dan ke kiri...
melihat manusia lain duduk dan berdiri..
ada yang tersenyum sendiri..
membuatkan benak aku memainkan irama persoalan..
adakah mereka mengharapkan cintaNYA?
walaupun dalam keadaan yang sibuk dengan urusan yang sia-sia??

kebingungan aku terjawab...
dalam keadaan apa sekalipun..
selagi kita masih menghirup udara..
jantung berdegup berirama..
itu tandanya dia masih sayangkan kita...

BAGAIMANA??
SELAGI KITA MASIH HIDUP..
PINTU TAUBAT MASIH DIBUKA...
WALAU BERGUNUNG DOSA...
MAHA PENGAMPUN ADALAH DIA..




JANGAN PUTUS ASA DENGAN RAHMATNYA!!!

No comments: